De PCI (Caritas) schept kansen voor kwetsbare medemensen. Ze helpt in noodsituaties met een financieel steuntje in de rug. Daarnaast ondersteunt de PCI initiatieven die de zelfredzaamheid van kwetsbare mensen bevorderen. Daarmee wil de PCI een bijdrage leveren aan een samenleving waarin er voor alle mensen plaats is en iedereen gezien wordt. Deze diaconale initiatieven ondersteunen we met geld en de inzet van een Diaconaal Opbouwwerker.

Voorbeelden van initiatieven die door de PCI worden ondersteund zijn: ontmoetingscentrum Ús Thús, de kledingbank, het budgetmaatjesproject, het repair café plus, de kanskaart-actie, ondersteuning van diaconale werk- en bezoekersgroepen en een leergang Katholiek Sociaal Denken.

Bestuur PCI

Voorzitter:  Bouwe Rijpma (Workum)
Vice-voorzitter Elly Hettinga (It Heidenskip)
Secretaris: Diet Albersen (Workum)
Penningmeester: Tjebbe Witteveen (Makkum)
Leden: Boudien Jorna (Witmarsum)
Folkert Ketelaar (Bolsward)
Joke Regeling (Bolsward)

Hoe kunnen parochianen en organisaties een beroep doen op de PCI-middelen?
  • Aanvraag voor noodhulp kunnen worden gedaan via de diaconaal opbouwwerkers Dorenda Gies (06-20821969, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) en Zr. Dorothea Brylak smmp (0515-572528, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of bij een van de leden van het PCI bestuur.
  • Aanvragen voor financiering van diaconale projecten kunnen met het aanvraagformulier worden gedaan via de secretaris van de PCI (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.).

Download het aanvraagformulier hier.

Wilt u de PCI financieel ondersteunen? Ons IBAN (bank) nummer is: NL 87 ABNA 0215 3044 62 t.n.v. RK Par. Char. Instelling Zalige Titus Brandsma te Bolsward. Met uw bijdrage maakt u het mede mogelijk om het Caritaswerk in de parochie mogelijk te maken.