Zaterdag 13 mei was weer de jaarlijkse rommel- en boekenmarkt “Rûn de tsjerke” bij de Werenfriduskerk in Workum. Het was een geslaagde dag ondanks de storende regenbuien die overtrokken. De voorlopig opbrengst van de markt is € 2800,- en is bestemd voor het onderhoud van de katholieke kerk in Workum. Dit bedrag is gehaald met hulp van de vele vrijwilligers die de hele dag actief waren.

De spullen in de kramen rondom de kerk waren gesorteerd, zodat het gemakkelijker was om te vinden wat men zocht: van glaswerk tot meubels. In de kerk was een grote boekenmarkt met een ruime keus aan boeken.

In de maanden juni, juli en augustus gaan we door met de verkoop in de toren bij de grote ofwel Gertrudiskerk midden in Workum. Vrijwilligers staan daar van maandag tot en met zaterdag ’s middags klaar om zo geld bijeen te brengen voor het Liliane Fonds en de Werenfriduskerk.

Klik hier voor meer foto's