Uitwisselingsavond op 10 juni in Workum

Er is door een aantal mensen vanuit de Zalige Titus Brandsmaparochie, locatie Workum, het idee opgevat om een avond te organiseren om te onderzoeken of en op welke manier er behoefte is om vorm te geven aan het onderwerp jongeren en rouw. Wellicht kan er vervolgens in Workum een werkgroep worden geformeerd die activiteiten gaat organiseren rond het thema en met het uitgangspunt dat de werkgroep er wil zijn voor alle doelgroepen, ongeacht hun al dan niet kerkelijke achtergrond.
Sinds 2006 worden er in de Noordoostpolder diverse activiteiten georganiseerd voor en door jongeren die met rouw te maken hebben. Deze jongeren hebben zich verenigd in een werkgroep die is ontstaan nadat jongeren zich afvroegen waarom er wel aandacht is voor ouders die rouwen maar niet voor jongeren die een dierbare verliezen. Deze werkgroep is vanuit een initiatief van de Rooms Katholieke kerk ontstaan, maar vanaf het begin is het uitgangspunt van de werkgroep geweest dat de werkgroep er wil zijn voor alle doelgroepen, ongeacht hun al dan niet kerkelijke achtergrond.
Daarom willen we graag bij elkaar komen met mensen die iets hebben met het onderwerp met als doel met elkaar van gedachten te wisselen over het thema Jongeren en Rouw. Heb je ideeën over hoe we dit thema in Workum handen en voeten zouden kunnen geven? Lijkt het je zinvol om het thema jongeren en rouw op de kaart te zetten?
Dan ben je bij deze van harte uitgenodigd  door de voorbereidingsgroep Jongeren en Rouw om aanwezig te zijn tijdens een uitwisselingsavond op 10 juni aanstaande. De avond start om 19.30 uur. De locatie is de Brouwershof aan de Brouwersdijk 20 in Workum.
Aanmelden mag, maar is niet verplicht. Je kan dit doen door een mailtje te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of te bellen met 06-19905519.