Op donderdag 12 september jl. hebben alle kinderen van de St. Martinusschool een rondleiding gekregen in de Martinuskerk. Onder leiding van pastor Nelleke ten Wolde en enkele enthousiaste parochievrijwilligers mochten de kinderen in groepjes op verkenning in de kerk.
Ze hebben de mooie glas-in-loodramen bekeken, met name de jongste kinderen vonden deze erg mooi. De grote kinderen mochten ook in de sacristie kijken, de kleding van de priester van dichtbij bekijken. Zo leerden ze dat een priester allemaal verschillende kleuren draagt op zondag, alles met een eigen betekenis. Ook mochten ze de hostie proeven.
De grotere kinderen kregen al wat meer uitleg over al die mooie spullen en symbolen in de kerk. Op het altaar was van alles te zien!
Opvallend was hoeveel indruk het kerkbezoek op de kinderen had gemaakt. Op school hebben de kinderen er nog veel over gesproken en mooie tekeningen/knutsels van gemaakt.
In de St. Martinuskerk en op de St. Martinusschool ligt een uitgebreid verslag om te lezen. Ook zijn er in de kerk knutsels van de kinderen te bewonderen.
Met dit kerkbezoek hebben de St. Martinusparochie en de St. Martinusschool een eerste stap gezet om de onderlinge contacten weer meer aan te halen en te verdiepen. Een zeer geslaagd begin!