Wat is er in Workum, Makkum en Witmarsum gebeurd? Lees hier verder!

Wel en Wee Workum.

Al weer een maand voorbij . Wat vliegt de tijd toch, dus maar weer aan de slag.
De Rommelmarkt is weer geslaagd, ook al was het een koude en regenachtige dag.  Toch werd er weer een mooi bedrag van bijna 2800.00 euro op gehaald,
voor de kerk en een aantal goede doelen. De harde werkers worden weer bedankt voor hun vele werk en inzet.
In de pastorietuin is nu een leuk zitje gemaakt.
De vogelkooi die in vervallen staat was is weg gehaald, in plaats daarvan is nu een leuk zitje gemaakt.  Voor de liefhebbers een mooi vertoeven, om te genieten van de rust en stilte. De heren Leen v. Poelje en Rius Ketelaar die deze klus hebben geklaard, worden bedankt namens de parochie en de mensen die ervan mogen genieten.
Op 26 mei mochten Tess Flapper, Kevin Kampstra, Nynke Kuipers, Jelte Folkertsma, Meike de Jong, Milan de Ringh, Bjorn Yntema, Frits Dierick, Laurens Bergsma, Bram de Ringh, Jelmer de Jong, Luna v.d. Meij, Yasmine Visser, Sterre v. Poelje en Hidde de Vries  uit onze Parochie hun eerste H. Communie ontvangen.
De kerk was prachtig versierd en de kinderen straalden want nu horen ook zij erbij. Een geweldig feest en vele mensen kwamen dit met hun mee vieren.
Wij willen hen feliciteren met deze heugelijke dag.
Op 8 juni mochten Riemer Miedema, Freark van der Werf, Foek Weitenberg, Freark Kramer, Jan Bootsma, Melanie Heins, Eva van Balen en Anna Hettinga Het Heilig Vormsel ontvangen . Van Harte Gefeliciteerd allemaal.

Misdienaarsdag.
Ook kijken we terug op een zeer geslaagde MISDIENAARSDAG op 25 mei 2013 in Appelscha. Er waren ongeveer 400 misdienaars uit het hele Bisdom en die dag werd aangeboden als een “dank je wel “zo sprak Bisschop de Korte die voorging in de viering. Een echte opsteker die heel goed was georganiseerd. We hebben allemaal een fijne dag gehad en zeggen “dank je wel” tegen Bisdom Groningen/Leeuwarden.
29 juni start de Patersrountsje tocht van af ons kerk plein.
Dit was het weer, we wensen onze zieken sterkte en beterschap  en u allen verder u alle goeds.
De contactpersonen.

Wel en Wee Makkum

Op zaterdag 25 jl. mei zijn een aantal van onze misdienaars naar de misdienaarsdag in Duinesathe in Appelscha geweest. Ze hebben een geweldige dag gehad. Zeker voor herhaling vatbaar.

Op 26 mei is de Eerste Heilige Communieviering in Workum gevierd en samen met de kinderen van Workum hebben Luna van der Mey en Frits Dierick hun eerste communie ontvangen. Nog van harte gefeliciteerd met deze bijzondere dag.

De gezondheid van Bernhard Rinia gaat langzaam achteruit. Hij vraagt of wij als parochianen voor hem willen bidden. Wij wensen hem heel veel kracht en sterkt toe.

Het is weer een spannende tijd voor alle scholieren die hun examens net achter de rug hebben. Wij hopen dat een ieder een goede uitslag mag krijgen.

Voor wie al op vakantie gaat of is hopen wij op een warme zomer want iedereen kan wel wat zon gebruiken, ook al blijf je thuis. Een fijne tijd toegewenst en een goede thuiskomst. Misschien moeten we ook even denken aan allen die om welke reden dan ook niet met vakantie gaan of kunnen gaan, laten we hen niet vergeten.

Avondrust:

*     De eerstvolgende Communieviering is op maandag 1 juli 2013 om 10.30 uur in de Tûnkeamer en de voorganger is Pastoor Bultsma. Vanaf 10 uur is er koffie. U wordt van harte uitgenodigd.
*     Alle zieken thuis en in het ziekenhuis veel sterkte toegewenst.
*     Voor u allen, liefde, geluk en gezondheid toegewenst.

Toos van As, tel. 232564,
Wel en wee Witmarsum

Wat was het een geweldige warme viering met een voelbare gespannen sfeer op Hemelvaartsdag in een volle kerk, waar de gedragen schoenen van Titus Brandsma voor in onze kerk stonden. Tot op het laatst van de viering bleef de verwachting: "Hoe zal de naam zijn van de nieuwe fusieparochie? En zó zullen de vier parochies voortaan gezamenlijk heten: de Zalige Titus Brandsma parochie. De vier kerken behouden de eigen naam. Zo blijft de H. Nicolaas van Tolentijn voort leven in de kerk van Witmarsum. Dank aan de voorbereidingsgroep en het pastoraal team. Zij hebben veel werk verzet! Onze kerk was ook weer zeer goed gevuld op zondag 13 mei met gelovigen van onze zusterkerken. Voorganger was pastor N. Ten Wolde, geholpen door de mensen van het Oecumenisch Overleg. Het was een zeer goede viering.
Begin mei was de Alleengaande groep bijeen bij mevrouw Etha Nielen- Thiemen. Na een zeer goed gesprek met elkaar mochten we genieten van een heerlijke rijsttafel. Bedankt Etha.
Op vrijdag 24 mei zijn Jaring Huitema en Tineke Meekma getrouwd. We feliciteren hen van harte met hun huwelijk en wensen hen een lang en gelukkig leven samen.
Op 14 juli zal er geen viering zijn in onze kerk. Onze bisschop wil u graag ontmoeten als hij voorgaat in de kerk van Makkum.
Dan wens ik allen veel gezondheid, een hartelijke groet en Gods zegen.

Zr. Lambertina.