In augustus 2008 is het Sint Franciscus Kinderkoor opgericht en inmiddels zijn we het vijfde seizoen aan het afronden. Een superprestatie die werd gevierd met feestje!

We zijn begonnen met 11 leden. In de loop van de tijden zijn er leden bijgekomen, maar ook gestopt. Op het hoogtepunt telde het koor 20 leden. Op dit moment telt het koor 7 leden ( in de leeftijd van 8 tot en met 11 jaar) en 2 potentiële leden (5 en 4 jaar oud). Iedere week (behalve tijdens de schoovakanties) repeteren we op maandagmiddag een uur en bijna iedere maand verzorgt ons kinderkoor een viering en dat doet ze met heel veel inzet en plezier.
Inmiddels bestaan we dus 5 jaar en dat was wel een feestje waard. Op 26 mei 2013 zijn we met z’n allen en 4 volwassenen naar De Vigilante in Makkum gegaan om te bowlen. Er waren 2 banen voor ons gereserveerd en iedereen deed flink z’n best om veel punten te scoren. Tussen de bedrijven door konden de kelen worden gesmeerd met de nodige limonade. Na de eerste bowlingronde stonden de borden patat met een frikandel, kroket, kaassoufle of kipnuggets voor ons klaar. Smullen geblazen. Daarna was er nog tijd voor tweede ronde van 40 minuten bowlen en opnieuw bowlden wij alsof ons leven er vanaf hing. Na afloop was er nog een heerlijk ijsje voor ons allen. We hebben een heerlijke middag gehad en iedereen was van mening dat dit zeker voor herhaling vatbaar is. We denken erover na.

Ook enthousiast geworden en kun je een beetje zingen, dan ben je van harte welkom (uit welke parochie je ook afkomstig bent). Kom eens langs op een repetitie. We repeteren dit seizoen nog op 17 juni, 24 juni en 1 juli van 16.00 tot 17.00 in de parochiezaal van de Sint Franciscuskerk te Bolsward. Op 30 juni 2013 verzorgen we onze laatste viering van dit seizoen. Ook daar ben je van harte welkom. Op 19 augustus 2013 starten we ons 6e jaar. Wij hebben er zin in, jullie ook?

Tot ziens,
Cecilia Bekema en Boudien Janssen-Terbraak