Het beste kerkkoor van Nederland gaat zingen in Rome

Ankie Soolsma en Sjors Visser zijn geselecteerd voor het beste kerkkoor van Nederland - UitveRKKorenZaterdagavond 2 februari was in het RKK-programma "Katholiek Nederland TV" te zien hoe sopraan Ankie Soolsma en bas Sjors Visser na audities gekozen werden om te zingen in "Het beste kerkkoor van Nederland". Zij zulln na een aantal repetities met de 16 andere koorleden begin mei zingen in de Kerk der Friezen in Rome.

In het programma-onderdeel "UitveRKKoren" is dirigent en presentator Wilfried Kemp samen met pianist Michiel Rozendal op zoek naar 18 goede zangstemmen voor dit kerkkoor dat hij samenstelt. Deze zoektocht leidt langs koren in de zeven bisdommen van Nederland. Per koor wordt een auditie gehouden waarin de beste solisten worden gekozen. In iedere uitzending volgt daarna een reportage met het levensverhaal van één van de zangers van het koor. In deze uitzending het verhaal van koorlid Henny Brouwer.

Bekijk hieronder de hele uitzending:

Get Microsoft Silverlight
Bekijk de video in andere formaten.