Mark Haster, oud Parochiaan uit Wommels, woont met zijn vrouw Nancy in Madrid. Hij stuurt ons het volgende bericht naar aanleiding van de terroristische aanslagen in Madrid op 11 maart 2004.

In onze kerk staat bij het altaar een icoon van Sint Jacob, de patroon van Spanje. Daarnaast een Spaans missaal. ervoor gedachtenislichtjes.

Hallo allemaal,

dit berichtje is om iedereen te laten weten dat het goed gaat met ons. We zijn vreselijk geschrokken en kunnen denk ik nog niet goed bevatten wat voor ramp zich heeft afgespeeld zo dichtbij huis.

We hebben geprobeerd te helpen in een ziekenhuis en in het congrescentrum IFEMA, maar de opkomst van vrijwilligers is zo groot geweest dat ze gisteravond niemand nodig hadden.

Vandaag om 12:00 is iedereen een kwartier gestopt met werken en vanavond om 19:00 is er een optocht/manifestatie in Madrid.

De getuigenissen van mensen die er bij waren, bezorgen je kippevel. Ik neem aan dat iedereen op tv, internet of in de krant heeft kunnen zien wat de gevolgen zijn geweest. Op de radio hoor je continu reacties vanuit het hele land.

Ze weten nog niet goed wie verantwoordelijk is voor deze misselijke daad, maar veel wijst in de richting van ETA. Maar er wordt geen enkele mogelijkheid uitgesloten.

bedankt voor jullie zorgen,

Mark en Nancy.