Zaterdag 22 december zal Scouting Jambowa het vredeslicht uitdelen in een speciale viering in de Sint Franciscusbasiliek te Bolsward.

Ieder jaar voor Kerst wordt het vredeslicht door een kind aangestoken aan de vredesvlam in Bethlehem en door Scouts verder verspreid over de hele wereld. Net als vorig jaar wil Scouting Jambowa uit Bolsward samen met de Raad van Kerken in Fryslân het Vredeslicht ook verder over Fryslân verspreiden.

Op zaterdagavond 22 december wordt hiervoor een speciale oecumenische vredeslichtviering in de Sint Franciscusbasiliek in Bolsward gehouden. Alle kerkelijke gemeenten, parochies, scoutinggroepen en andere belangstellenden zijn van harte uitgenodigd het vredeslicht op te halen en verder te dragen. Door het licht in de tijd van Kerst aan elkaar door te geven wordt zo samen een keten van licht gevormd, als teken van vrede en vriendschap.

De voor een breed publiek bedoelde samenkomst met zowel typische kerkelijke als typische scouting-elementen begint om 19:00 uur in de Sint Franciscusbasiliek, Grote Dijlakker 7 in Bolsward. Er zal samen worden gezongen, stilgestaan bij vrede en vriendschap en woorden klinken van licht en leven. Men dient zelf een eigen stormlamp (of vergelijkbaar) mee te brengen om het vredeslicht mee naar huis te kunnen nemen. Na afloop, omstreeks 19:45 uur, is er nog gelegenheid elkaar te ontmoeten en samen iets te drinken.

Deelnemende kerkelijke gemeenschappen worden verzocht zich aan te melden via: Kerkelijke gemeenten en parochies kunnen zich aanmelden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..