Het patroonsfeest van onze basiliek, Sint Franciscus, willen we vieren met een basilica-avond. Om 19:00 uur vieren we de eucharistie waarin pastoor Bultsma zal voorgaan. Aansluitend staat er koffie en thee klaar in de Maria van Sevenwoudenzaal. Om 20:30 uur zal Kees Nieuwerth een inleiding verzorgen over de belangrijke in 2015 verschenen milieu-encycliek van Paus Franciscus "Laudato Si". Om 21:30 zullen inleiding en gesprek worden afgerond en is er nog gelegenheid om elkaar nader te ontmoeten onder het genot van een drankje.

Ir. Kees Nieuwerth is vicevoorzitter van de Raad van Kerken Nederland. Hij werd dit na een lange staat van dienst in de Landelijke Raad van Kerken namens de quakers. Hij is van huis uit ecoloog. Het belooft, kortom, een zeer boeiende avond te worden met een niet-katholiek die zijn deskundig en bij het milieu betrokken licht over het spreken van de Paus zal laten schijnen. Van harte aanbevolen.